Bacteriile benefice: la ce sunt bune și din ce alimente le luăm (p)

Eu trebuie să recunosc că despre bacterii benefice (probiotice) am învățat abia după ce am devenit mamă și m-am confruntat cu tot soiul de probleme de sănătate. Și ale mele, și ale copilei.

Am început să caut informații încă de pe vremea colicilor ei și a problemelor digestive pe care eu le aveam după naștere.

Mai apoi, le-am folosit cu încredere ori de câte ori a fost nevoie, fie că a fost vorba despre alte afecțiuni digestive sau chiar imunitate scăzută.

Și pentru că am căutat informații și studii despre aceste bacterii benefice, o să pun și aici rezultatele lor și câteva alimente pe care noi le mâncăm cu drag și care au un conținut natural de bacterii benefice.  Atenție, eu nu sunt medic, este un articol pur informativ. Sigur că orice problemă de sănătate trebuie discutată cu medicul.

Ce sunt bacteriile benefice

Estimările arată că în corpul nostru trăiesc unde între 39 și 300 de trilioane de bacterii, încă e greu de stabilit precis. Foarte multe dintre aceste bacterii trăiesc în intestin.

Conform Organizatiei Mondiale a Sănătații, probioticele sau bacteriile benefice sunt microorganisme vii care atunci când sunt administrate în cantități adecvate conferă un beneficiu pentru sănătate gazdei. Bacteriile benefice pot fi consumate prin alimente sau suplimente. Cele mai comune bacterii benefice sunt lactobacillii și bifidobacteriile. 

Din ce în ce mai multe studii arată că echilibrul sau dezechilibrul bacteriilor din sistemul nostru digestiv este legat de sănătatea noastră generală sau de anumite afecțiuni.

Așadar, există numeroase studii care susțin beneficiile pentru sănătate ale consumului de bacterii benefice – de la sănătatea digestivă, funcția imunitară,  pierderea în greutate și multe altele.

Bacteriile benefice nu trebuie confundate cu prebioticele, care sunt fibre alimentare ce ajută la hrănirea bacteriilor prietenoase care se află deja în intestin. 

Beneficii ale bacteriilor benefice

Susțin sănătatea digestivă 

Există numeroase studii care arată efectele lor asupra sănătății digestive 

Dovezile sugerează că bacteriile benefice pot avea un rol important in prevenirea diareei asociate rtatamentului cu antibiotic. Cateodată, această diaree poate apărea chiar și pana la 2 saptamani după ce infecția a fost eradicată si tratamentul cu antibiotice oprit.

Acest lucru este cauzat de faptul că antibioticele ucid multe dintre bacteriile benefice din intestin, ceea ce schimbă echilibrul intestinal și permite bacteriilor dăunătoare să prospere.

Susțin sistemul imunitar

Bacteriile benefice pot ajuta la stimularea sistemului imunitar și la inhibarea creșterii bacteriilor intestinale dăunătoare.

De asemenea, s-a demonstrat că unele bacterii benefice stimulează producția de anticorpi în organism. 

Impactul asupra pierderii în greutate

Unele cercetări (aici) indică faptul că persoanele obeze sau supraponderale au o compozitie diferita a florei intestinale fata  de cele care sunt normoponderale. 

Cercetările arată o legătură între microbii intestinali și obezitate atât la sugari, cât și la adulți. De asemenea, arată că modificările microbiene din intestin pot fi un factor în dezvoltarea obezității ca adult. Un alt studiu despre asta găsiți aici

Alte beneficii studiate ale probioticelor sunt rolul în reducerea inflamației, alergiilor și eczemelor și menținerea sănătății pielii 

Din ce alimente și suplimente putem lua bacterii benefice

Putem obține bacterii benefice din suplimente, precum și din alimente preparate prin fermentație bacteriană.

Alimentele care contin bacterii benefice includ iaurt, chefir, brânză fermentată, varză murată, orice murături fermentate (nu cu oțet), tempeh (un produs din boabe de soia fermentate)  și kimchi – este un fel de murătură coreeană, e delicioasă în combinație cu omletă sau friptură.  

Totusi, cantitatea de lactate care ar trebui consumată pentru a asigura aportul zilnic necesar pentru o flora intestinală echilibrată este mare – poate ajunge chiar si pana la câteva kg de iaurt zilnic. Asadar, o opțiune la îndemână poate fi alegerea unui supliment alimentar sigur pentru intreaga familie si ușor de folosit. 

Un supliment cu bacterii benefice pe care noi l-am folosit de nenumărate ori la recomandarea medicului de familie și nu doar a lui, a fost Linex Baby plicuri. Îl puteți dizolva în lichide și alimente și nu schimbă gustul acestora, deci e ușor de dat chiar și copiilor care acceptă mai greu anumite suplimente.  Este un produs pentru nou-născuți și copii cu vârsta de până la 12 ani. 

 Articol sustinut de Linex Baby –  
https://www.ro.linex-probio.com/products/linex-oral-drops/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *