O zi din viața de ”casnică”, mamă de copil școlar

Mi-a luat mult, aș zice prea mult, să iau decizia de a renunța la job pentru a mă bucura de mai mult timp cu copilul meu.  Mi-a fost teamă. Nu știam cum va fi, după 15 ani de muncă, dintr-o bună zi să mă trezesc dimineața și să nu mai plec la birou. Sau după-amiaza. Mi-a fost teamă și că ne vom prăbuși. Financiar vorbind. E drept că nu e cel mai ușor lucru. Dar nu e zi în care să nu mă felicit că am avut curajul să o fac.

Pe lângă faptul că am scăpat de stresul care nu-mi aducea nimic bun, decât sănătate măcinată, sunt clipe pe care îmi dau seama că nu le-aș fi trăit altfel.

Să putem să ne trezim toți trei dimineața, să luăm micul dejun împreună (bine, mai mult ei doi, eu mă cam fâțâi pe lângă, să le pregătesc una alta), să pot lua copila de școală, să o las să se joace cât vrea, să stăm în parc, să luăm prânzul amândouă. Să o culc la prânz și să mă uit la ea cum doarme. Încă dornică s-o țin de mână. Ba chiar să mai ațipesc și eu 15 minute. Doamne, nici nu credeam că e posibil așa ceva în viața asta! 

Să vorbim despre câte-n lună și-n stele. Să știu ce-o macină și ce-o bucură. Să ne jucăm cărți sau ”nu te supăra frate” (care mereu e cu supărare) să citim povești, să coacem fursecuri. E mare lucru să ai timp pentru asta. Nu știi că viața poate fi și așa, până nu-ți faci curajul să o iei pe drumul pe care te îndeamnă inima. 

La final, am pus și video cu o zi din viața noastră, cu imagini, pe scurt 🙂

Dar să nu credeți că, așa cum sunt eu făcută (să-mi găsesc eu mereu  ceva de care să mă agit), nu am alte lucruri cu care să-mi bat mintea și acum. De exemplu, pentru că mi-e tare drag să luăm mesele împreună, mereu ajung să nu mai știu ce să gătesc. Și nu că nu mai știu, câteodată chiar sunt într-o lipsă de inspirație cruntă. Și știți de ce? Pentru că toți trei avem gusturi diferite. Și, nu de multe ori, ajung să pun într-o singură tavă pește de două feluri. Separat de hârtie de copt. Sau să împart pizza, tot într-o singură tavă, în porțiuni cu ingrediente diferite. Ba, și mai mult, copila, are câteva feluri de mâncare mari și late pe le vrea cu drag și fără mari strâmbături de nas. 

O să enumăr aici cam ce merge la noi fără mofturi. Și o să vă rog din suflet să-mi spuneți și voi ce mai gătiți, ce mai încropiți, ce gustări mai inventați. Mi se pare că am rămas blocată în câteva feluri și tare aș avea nevoie de un pic de inspirație.

Așadar, la micul dejun avem așa:

Micul dejun când ne trezim bine și avem timp 

  • Ouă cu avocado și roșii ( dar ăsta e un mic dejun cu mofturi)
  • Ouă fierte moi (dacă le iau la timp de pe foc), cu pâine prăjită, unt și miere.

Mic dejun nu prea grăbit:

  • Pateu de casă pe pâine și legume: ardei, roșii, castraveți
  • Cremă de brânză  pe pâine cu legume
  • Humus pe pâine cu legume

Mic dejun de urgență, când ne trezim prea târziu

  • Lapte cu cereale
  • Iaurt și banană

Apoi, mai multă inspirație decât la micul dejun, am nevoie la pachețelul pentru școală. Mă simt tare limitată:

  • Sandvici cu cașcaval, ardei roșu și măr 
  • Sandvici cu humus, ardei roșu, castravete și măr
  • Danonino Bio și banană sau sandvici. Sophie zice că noul Danonino e și mai gustos. Iar eu mă bucur că rezistă 4 ore fără să stea la frigider
  • Vafe, migdale (caju, nuci sau fistic)  si un fruct
  • Sandvici cu cremă de brânză și legume crude
  • Fursecuri de casă, chiftea cu legume pe pâine și fruct

Prânzul:

La noi prânzul nu înseamnă niciodată felul 1 și 2. Ci doar felul 1 și o mică gustare lângă. Iar la felul 1, sunt doar trei supe/ciorbe care se mănâncă fără strâmbat din nas:

Apoi poate o banană, o brânzică Danonino, niște nuci, caju, migdale, un iaurt, un măr sau ceva fursec ori brioșă dulce sau sărată făcute în casă. Cam aceleași lucruri și la gustare. 

Cina:

Cina, acum, e undeva la ora 18, 18 și-un pic. Căci pot să o fac mai devreme, nu după ca înainte, după ce veneam de la muncă. Nici aici nu simt că am prea multe variante de succes, așa că tare bine mi-ar prinde niște inspirație 🙂

  • Paste cu sos roșu și carne de pui ori curcan
  • Paste simple cu legume crude lângă (fix așa)
  • Piure cu orice ar fi lângă, dar mai bine gol 🙂
  • Pizza – cum spuneam, porționată pe gustur,i în tavă. Căci copila nu vrea decât porumb, cașcaval și măsline
  • Pește ( ei doar cu puțină sare, nouă cu muuuulte condimente) cu guacamole 
  • Mazăre cu carne sau simplă
  • Dovlecei umpluți
  • Musaca sau lasagna. Cică e același lucru, auziți și voi! Și eu simt că pot merge la Chefi la cuțite cu rețeta mea de lasagna, pe care mereu o îmbunătățesc 🙂
  • Mămăligă cu brânză  (și smântână doar pentru ăi mai mari, că nu e prea apreciată de copilă)

Înainte de culcare mai merge, câteodată,  un fruct, un orez cu lapte, poate un iaurt. 

Și, cam la asta mă limitez. Simt că ratez gusturi, texturi și arome. Mi-e drag să gătesc și, înainte să fiu mamă, experimentam tot felul de nebunii. Unele îmi ieșeau super bune. Cu altele mai dădeam și pe lângă.  Dar acum, parcă gândul că cineva va strâmba din nas și va spune că nu e bun și nu mănâncă, mă reține foarte tare din apucăturile mele de chef wannabe. Voi cum procedați? 

Și, ca să vedeți o zi din viața noastră, în imagini, am pus un video aici:


Eu sunt Alina, mama Sophiei,  și îți mulțumesc că ai venit pe blogul meu.  Dacă ți-a plăcut aici și vrei să fii la curent cu ceea ce scriu, te rog să dai un like paginii de Facebook a blogului aici sau să te abonezi prin e-mail.  Dacă te interesează imagini din viața noastră, te poți uita și pe Instagram. Te mai aștept. Cu bine! 

5 thoughts on “O zi din viața de ”casnică”, mamă de copil școlar

  • 30 noiembrie 2019 at 0:41
    Permalink

    Hehe, eu am fost curajoasa mai devreme nitel 🙂 La „expirarea” concediului maternal, mi-am dat demisia si uite asa mai copilaresc si eu macar pana face trei ani si merge la gradi. Dar fie vorba intre noi, deja mi se invart rotitele si sper sa-mi vina vreo geniala idee astfel incat sa pot sa lucrez cumva de langa ea… nu imi pot imagina cum ar fi sa ma desprind. Legat de mese 🙂 la micul dejun cam aceleasi optiuni, poate as mai adauga orez/gris/cous-cous cu lapte. La pranz si noi mergem pe un singur fel: orice fel de supa/ciorba exceptand fasolea 🙄 (recent am dat-o gata cu supa crema de praz). Mai fac uneori orez cu brocoli la cuptor, orez si cartofi dulci (tot la cuptor), cartofi frantuzesti, varza calita, carnita de pui. Cina e suuuper flexibila la noi si depinde de restul meselor. Poate fi orice, de la supe, ciorbe, briose, papanasi la cuptor (yummi), budinca de macaroane, clatite, spanac, ciulama cu mamaliguta, iaurt si banana sau pur si simplu branzeturi cu legume, sandwich-uri cu pate de casa, unt, branza… uneori si cate-o felie de sunca. Deocamdata am noroc de copil care accepta o gama larga de alimente (era sa spun „copil mancacios” dar la cum decurge o masa, „mancacios” nu e tocmai cuvantul potrivit 😂) As putea s-o tin asa pana se marita, dar… e greu, greu financiar.. astept inca ideea geniala…

    Reply
    • 30 noiembrie 2019 at 1:13
      Permalink

      Nu-i usor, asa e. Eu tind sa cred ca toate vin la timpul lor. Inclusiv ideile sau solutiile geniale. Ma rog, poate nu-s toate geniale, dar daca sunt potrivite pentru noi e perfect.

      Multumesc pentru idei! Mai „fur” de la tine. Nu am mai incercat de mult timp niste macaroane, nici ciulama si nici cartofii frantuzesti.

      Dupa varza calita sunt eu innebunita, dar doar eu, asa ca am cam renuntat la ea.

      Reply
      • 30 noiembrie 2019 at 12:50
        Permalink

        Eu am o fetiță de 3 luni si ador sa ma ocup de ea ! E cel mai minunat lucru . Cea mai minunata meserie ! Mai ales că a fost un copil foarte dorit! După un avort spontan, o sarcina cu final tragic (bebelușa a murit la 39 sapt),a urmat a treia sarcina. A treia oară a fost cu noroc . Abia astept sa începem diversificarea si sa ii gătesc tot ce e mai bun si sper sa nu aiba boala celiaca..ca mine de altfel. Dar totusi,nu cred ca as putea sa stau tot timpul acasa . Am un job pe care il ador . Eu cred ca e bine si la servici .. te mai dexonectezi de la treburile casnice . Dar mai avem pana acolo

        Reply
        • 30 noiembrie 2019 at 12:54
          Permalink

          Imi pare rau ca ai trecut prin astfel de pierderi. Ma bucur pentru voi acum, sa fiti sanatoase si voioase! Eu nu generalizez, nu spun ca nu e ok la serviciu. Pentru fiecare e ok ce simte el ca e ok. Pentru mine, in momentul asta din viata mea, a fost cea mai buna decizie. Eu simteam mult prea des ca ratez cei mai importanti ani si ca sunt prea impovarata de stresul de la munca

          Reply
  • 30 noiembrie 2019 at 15:00
    Permalink

    Buna Alina,
    Citesc blogul tau de ceva vreme si desi nu am copil, am un sot mofturos obisnuit sa manance in dulcele stil romanesc 😊.
    Poate reusesti sa te inspiri de aici: Mic dejunul nostru consta in avocado cu ou moale si seminte /cereale integrale cu bucati de mere si fara zahar cu lapte de migdale/ caju/alune/ smoothies (unde reusesc sa introduc legume verzi)/ peanut butter ( au la frufru fara zahar sau ulei adaugat, doar din alune) cu banana sau paine integrala. Uneori se mai mananca si icre sau ceva mezeluri, nu se poate abtine. Si tot de mare succes (chiar si pt soacra) au fost briosele cu ou, parmezan, broccoli si ciuperci ( rezista cateva zile la rece, bune drept gustare sau mic dejun). La pranz de obicei incercam legume facute in tava la cuptor ( cat mai variate: baby morcov, brocoli, conopida, cartofi dulci, ciuperci, sparanghel) cu pui sau curcan sau vita. Sau orez cu legume. De asemenea, paste din mazare sau din linte cu parmezan, ciuperci, masline si sos rosu sau sos de pesto(uneori facut in casa, dar fara seminte de pin). Seara am mai facut supa de linte sau de legume /pui.
    Si gustari: briose cu ricotta si curmale, briose cu ricotta si banane, banana bread, sau briose cu seminte ( toate cu faina de migdale sau cocos si fara zahar- cu sirop de artar ca indulcitor)/negresa cu curmale (se poate adauga si avocado).
    Toate articolele tale sunt minunate si denota o conceptie de viata asa sanatoasa. Felicitari si spor la inspiratie!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *