Social Media for Parents 2016: Ce mi-a plăcut, ce m-a emoționat

V-am spus că sunt nerăbdătoare să ajung pentru prima dată la evenimentul care a adus la un loc bloggerii de parenting și oameni din agenții – Social Media for Parents 2016 . Așa cum mă așteptam, a fost un eveniment de la care am plecat cu multe informații utile, unde am cunoscut oameni noi, deschiși. Deși a durat mai bine de 9 ore (s-a prelungit cu două ore peste programul anunțat), discuțiile ar fi putut continua încă mult timp, subiectele abordate – fie ele despre parenting, fie despre blogging – au fost de mare interes pentru toți cei prezenți.

În prima parte au vorbit Mihaela Bilic – medic nutriționist, Gaspar Gyorgy -psihoterapeut relațional, Oana Moraru – consultant educațional,  Mirela Retegan -Antrenorul Părinților, dr. Sorin Cadar – medic primar ORL. Au oferit informații importante și am convingerea că fiecare dintre ei ar fi putut umple programul întregii zile de unul singur.

Îmi este greu să redau într-un singur articol toate informațiile pe care ei le-au prezentat, intenționez să scriu câte un articol separat pentru fiecare, sunt lucruri utile pentru orice părinte și nu aș vrea să le minimalizez importanța.

Voi sublinia numai câteva idei principale:

Mihaela Bilic- Extrem de importantă în prezentarea ei mi s-a părut ideea că trebuie să lăsăm copiii să mănânce de foame. De mici ei trebuie să știe că mâncarea are rolul ăsta, de a potoli foamea, și trebuie să știe că e bine să se oprească atunci când se satură. Ar fi bine să evităm să mâncăm din motive greșite, motive care au la bază emoții și disconfort psihic. Iar dacă punem egal între mâncare și starea de bine este foarte posibil să ajungem să atribuim alimentației un rol greșit, iar asta nu este de dorit pe termen lung.

Oana Moraru- În educația copiilor noștri nu trebuie să uităm niciodată de necesitatea unui echilibru între ce își dorește inima și ce are nevoie creierul ca să se dezvolte. În primii ani de viață punem mare accent pe dezvoltarea emoțională a copilului în detrimentul dezvoltării intelectuale, iar acest lucru are consecințe deloc de neglijat pe termen lung.
Foarte interesantă mi s-a părut prezentarea Oanei Moraru, iar ideea că tendința noastră de a exagera cu protecția copilului făcând din el astfel un viitor adult incapabil de a se descurca singur o împărtășesc. Asta chiar dacă recunosc și la mine adesea această tendință.

Dr. Sorin Cadar – A ținut să sublinieze că nu există medicină homeopată, homeopatia este o metodă terapeutică. Iar pentru a fi un bun homeopat este obligatoriu să fii, înainte de toate, un medic bun. Despre tratamentul homeopat e bine să știe faptul că este 100% natural, variantele care conțin diverse extracte și chimicale nu sunt considerate medicamente homeopate. Ca mod de acțiune, tratamentul homeopat este cel care introduce în organism ”o amenințare” pentru a-l determina pe acesta să lupte singur.
Foarte important de reținut este faptul că este absolut normal ca un copil să răcească de până la 8 ori în sezonul rece, asta tocmai pentru a-și forma imunitatea.

Gaspar Gyorgy – Prezentarea lui s-a numit ”Pe tine cine te-a purtat în suflet”,  l-am ascultat cu sufletul la gură și la un moment dat, recunosc, și cu lacrimi în ochi. Deși citisem deja studiul pe care el l-a prezentat, m-a emoționat teribil. Nu am cum să rezum în câteva vorbe, dar voi spune totuși atât: Conectarea dintre părinte și copil și tipul atașamentului dezvoltat de copil în primii ani de viață sunt esențiale în formarea personalității copilului (și a viitorului adult), dar și în dezvoltarea creierului.

Mirela Retegan – De data asta am văzut cumva o altă Mirela Retegan, eu o știam doar din spectacolele Găștii Zurli, nu din rolul de Antrenor al Părinților. Două lucruri esențiale voi sublinia și din prezentarea ei:

  •  Joaca este limbajul iubirii dintre părinți și copii.
  • În spatele fiecărui Copil Lumină este un Părinte Soare.

A doua parte, despre branding și blogging

Evenimentul s-a numit Social Media for Parents, așa că în ceea ce privește bloggingul s-au abordat și teme de mare importanță strict pentru această nișă – de parenting. Un lucru extrem de important adus în discuție de toți cei prezenți, despre care am scris și eu un articol aici – Medicina de Facebook, a fost pericolul sfaturilor medicale. Nu suntem în măsură să dăm sfaturi medicale și nici nu trebuie să facem asta. Nu suntem medici și nici dacă am fi nu am putea da sfaturi din spatele laptopului.

În prima sesiune, cea despre branding, au vorbit Ioana Macoveiciuc -printesaurbana.ro, Tily Niculae -tilyniculae.eu, Ana Maria Mitruș- meseriadeprinte.ro și Maria Coman – cofondator mothersandthecity.ro.

Eu trebuie să vă mărturisesc că o admir foarte tare pe Ioana, iar felul cum și-a construit ea prezentarea mi-a întărit sentimentul de admirație pentru ea. Mi-au plăcut foarte tare naturalețea și modestia ei. Realizările ei sunt impresionante, cei zece ani de blogging își spun cuvântul. Și nu doar ei, ci și talentul evident. Sfatul oferit de Ioana mie mi-a mers la inimă, sunt perfect de acord cu ea, după asta ar trebui să ne ghidăm: „Fă bani ca să poți scrie, nu scrie ca să faci bani!„

Asta tocmai pentru că plecăm de la premisa că pasiunea pentru scris este cea care te-a determinat să-ți faci un blog. Și totuși da, trebuie să fim realiști, și noi avem facturi de plătit. Iar ideea că bloggerii care sunt full-time bloggeri nu au un job adevărat este complet eronată. Exact așa cum a spus și Ioana, un blogger bun petrece ore în șir, câteodată zile, pentru un articol. Așadar, nici eu nu ascund nicio clipă dorința mea de a putea la un moment dat să fiu blogger full-time, adică să pot renunța la celelalte joburi pentru a mă dedica 100% blogului și familiei mele.

Mi-au plăcut foarte tare și temele abordate de Ana Maria Mitruș a cărei prezentare a fost despre etica în blogging. Ana a prezentat idei care țin de bunul simț privind asumarea responsabilități pentru ceea ce scrii, respectarea muncii celorlați bloggeri, citarea surselor. O afirmație importantă făcută de Ana a fost să ”atacăm idei, nu oameni”. Asta mi se pare valabilă atât pentru bloggeri, cât și pentru cei care îi citesc. E ok să nu agreezi o idee, o poți combate cu argumente, e foarte bine să faci asta, dar nu ataca omul.
Și, nu în ultimul rând, Ana a atras atenția asupra expunerii excesive a copiilor. Știți prea bine, și despre asta am scris un articol considerat de mulți exagerat.

Dezbaterea dintre bloggeri și reprezentanții agențiilor, moderată de Ioana, i-a reunit pe Ana Brezeanu – Senior Sales Manager, Parenting Ads; Monica Jitariuc – Managing Partner MSL Group The Practice; Miruna Ioani -Blogger, Și Blondele Gândesc; Dan Cruceru -Blogger, Taticool; Daniel Osmanovici – Blogger, Tataincepator.ro, și Emma Zeicescu – Jurnalist, EmmaZeicescu.ro.

A fost o dezbatere în care am apreciat foarte mult intenția Ioanei de a furniza celor din sală informații utile. Sunt probleme cu care bloggerii se confruntă, eu personal m-am confruntat cu câteva dintre ele. Mi-a plăcut foarte mult ideea de dezbatere, e o mare bilă albă din punctul meu de vedere faptul că evenimentul a fost gândit așa.

Mi-a plăcut tare mult modul Mirunei Ioani de a spune lucrurile, opiniile le-am apreciat ca fiind realiste, sincere și pertinente. Mărturisesc că pe ea am descoperit-o abia de curând, când am văzut că este speaker la Social Media for Parents

Aș fi fost tare încântată dacă Ioana (ajunsă persoană publică tocmai pentru că e blogger de succes, nu invers) ar fi avut timpul necesar să dea răspunsuri elaborate la propriile întrebări, cred că experiența ei ar fi fost utilă și apreciată de toți cei prezenți în sală. Le-am reținut oricum pe cele pe care le-a dat.

A fost o plăcere să-i ascult și pe ceilalți participanți la dezbatere, experiența discursului în public și-a spus cuvântul, am gustat din plin umorul.

O sa fac un rezumat al dezbaterii:

  • Traficul este principalul criteriu pentru o agenție atunci când alege un blogger pentru o campanie. (Lucrez în presă de 8 ani de zile, pentru mine aspectul ăsta este cât se poate de evident, și dacă ar fi zis cineva altceva nu aș fi crezut)
  • Pe locul doi urmează engagement-ul și calitatea publicului.
  • Brandurile aleg bloggerii și în funcție de imagine, de stil, de valori comune.
  • Cea mai mare și mai importantă investiție este munca ta ca blogger, timpul pe care îl aloci.
  • Sunt binevenite și chiar necesare investițiile materiale în domeniu (de preferat .ro) și temă, dar și în promovare. Deloc de neglijat gadgeturile și tehnologia.
  • Ai răbdare! Nu te demoraliza dacă nu ai rezultate pe cât de repede te aștepți sau ți-ai dori.
  • Cunoaște-ți valorea, încearcă să găsești un echilibru, nu te vinde ieftin doar de dragul de a lua niște produse sau bani. – Aici s-a insistat pentru ca este greu atunci când nu ai un reper, când ești la început și nu știi ce înseamnă ieftin. Și, așa cum a spus Raluca, este cu atât mai greu cu cât agențiile sau companiile nu-ți dau un feedback, să știi exact de ce nu te-au ales. Tăcerea lor și lipsa de reacție le interpretezi cum te taie capul.
  • Fii atent la campaniile brandurilor sau ale agențiilor și le poți scrie tu lor, dacă nu-ți scriu ele ție.
  • Secțiunea ”Despre mine” din cadrul blogului ar trebui să conțină și informații despre blog.
  • Respectă-ți valorile!

Și, ce m-a bucurat de departe cel mai tare a fost faptul că am văzut pentru prima dată face to face bloggeri pe care îi admiram, am revăzut bloggeri și oameni dragi, am stat de vorbă (chiar dacă nu pe cât de mult mi-aș fi dorit) și offline, nu doar online. Așa cum am spus, un eveniment minunat -cu înghețată delicioasă :), cadouri și concursuri -, aș repeta oricând experiența.

Nu pot decât să mulțumesc Evensys și tuturor celor implicați în organizare pentru inițiativă și efort.

Partenerii evenimentului au fost: Orange, Boiron, Danonino, Omo și Nuk.

social_media

smfp1

smfp

2 comentarii la „Social Media for Parents 2016: Ce mi-a plăcut, ce m-a emoționat

  • 1 august 2016 la 19:29
    Permalink

    Mulțumesc mult pentru feedback. Și eu aș fi fost curioasă ce răspunsuri ar fi dat Ioana,prințesa, la întrebările ei. Cred că dintre toți cei de pe scenă, de la ea am fi avut cele mai multe lucruri bune de învățat.
    Îți doresc să ajungi să îți îndeplinești visul de a trăi din blog! Oare chiar e realizabil pe termen lung și foarte lung? 🙂

    Răspunde
    • 5 august 2016 la 15:18
      Permalink

      Iti multumesc. Eu cred ca este realizabil, da. Ma rog, totul e relativ, dar in principiu cred ca este.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *